Peremajaan leher dan belahan di rumah

Sapukan topeng pada leher untuk meremajakan kulit belahan

Peremajaan leher dan belahan di rumah. Ramai wanita tidak menganggap bahawa lebih cepat anda menjaga diri anda, lebih lama anda akan mengekalkan kecantikan dan keremajaan anda. Akibat ketidakaktifannya: banyak kedutan dan garis halus pada muka, leher dan décolleté.

Penggunaan kerap pelbagai krim, topeng, urut, latihan fizikal, jika anda tidak memperbaiki keadaan anda, anda sekurang-kurangnya boleh menghentikan penuaan kulit.

Cincin Venus

Cincin Venus ialah lipatan kulit dalam mendatar dan lipatan pada leher. Mereka muncul berkaitan dengan keanehan struktur platysma - otot leher. Ia tidak dilekatkan pada tulang, jadi ia cepat kehilangan keanjalannya, menyebabkan kulit "berkedut". Cincin sedemikian boleh muncul dari usia muda akibat kecederaan postur.

Punca Cincin Venus

  • Kecenderungan genetik, struktur khas tulang belakang serviks, iaitu, lenturan kongenital;
  • Ciri-ciri kulit yang juga bersifat genetik adalah kurus dan ketumpatan kulit yang rendah;
  • kekurangan penjagaan leher;
  • foto penuaan;
  • Pemakanan yang tidak betul, merokok, penggunaan alkohol yang kerap;
  • Sentiasa menundukkan kepala: atas papan kekunci komputer, buku, butiran kecil, skrin telefon pintar.

Peremajaan kulit pada leher dan décolleté dengan bantuan gimnastik

Pada tanda pertama masalah, senaman boleh menjadi berkesan. Mereka bertujuan untuk meningkatkan nada otot. Berikut adalah beberapa contoh latihan otot leher:

  • Kedudukan permulaan - berdiri atau duduk. Perlahan-lahan pusingkan kepala anda dan kemudian condongkannya dan berehat sepenuhnya otot. Turunkan sudut mulut anda cukup untuk merasakan ketegangan pada otot leher anda. Kekal dalam kedudukan ini selama kira-kira 15 saat. Kemudian berehat dan ulangi.
  • Perlahan condongkan kepala anda ke belakang dan ke hadapan lapan kali ke setiap sisi. Bahu tidak boleh digerakkan. Kemudian berehat dan ulangi. Perlahan-lahan turunkan kepala anda ke bahu kanan dan kiri anda secara bergantian.
  • Pasang ikat pinggang bahu dan kepala. Secara berasingan, buat bulatan dengan leher: letakkan di hadapan, kemudian ke kanan, kembali ke kedudukan asalnya, letakkan ke kiri, kemudian di hadapan. Ulangi latihan empat kali dengan rehat setiap kali.
  • Perlahan-lahan pusingkan kepala anda ke kanan supaya dagu anda melepasi bahu anda, kencangkan otot leher anda. Ulang ke kiri. Putar kepala anda secara perlahan ke kedua-dua arah secara bergilir-gilir, tanpa kembali ke posisi permulaan.

Pencegahan penuaan leher

Sebagai langkah pencegahan, leher harus terlebih dahulu mencipta kedudukan spatial yang betul. Untuk ini anda perlukan:

  • Beli bantal yang keras dan rata untuk tidur, disesuaikan dengan bentuk kepala anda. Dalam kes ini, kepala mengambil kedudukan yang betul, tanpa selekoh yang tidak semulajadi, dan kulit tidak berubah bentuk dan lipatan.
  • Pantau kedudukan kepala semasa bekerja di komputer, membaca dan menyulam. Skrin komputer, buku atau sulaman hendaklah berada di hadapan mata anda manakala tulang belakang anda hendaklah lurus.
  • Pastikan belakang anda lurus, jaga postur yang betul, untuk ini anda boleh berjalan di sekitar rumah dan meletakkan buku tebal di kepala anda, dalam kes ini otot belakang terbiasa untuk mengekalkan postur bergerak dengan betul.

Kemunculan kedutan pada leher boleh dicegah dengan langkah pencegahan lain:

  • Lembapkan kulit leher dengan teliti, bersihkan epidermis di kawasan ini dua kali sehari (pagi dan petang);
  • Gunakan pelindung matahari dan lindungi kawasan kulit ini daripada sinaran ultraungu.
  • Mandi kontras, hidupkan air panas atau sejuk secara bergilir-gilir;
  • Lakukan gimnastik untuk otot leher; menjalani kehidupan yang sihat;
  • Kawal berat badan dan elakkan turun naik.

Jika anda seorang penyokong langkah drastik, terdapat cara cepat untuk membuang dan membetulkan cincin Venus yang ditawarkan oleh perubatan moden dan kosmetologi.

Mesoterapi untuk leher dan décolleté

Koktel berbilang komponen yang mengandungi semua vitamin dan kompleks mineral yang diperlukan untuk dermis dimasukkan ke dalam kulit. Kulit menerima khasiat, kelembapan, ia merangsang proses metabolik dan regeneratif pada peringkat sel.

angkat leher

Dalam kes ini, pengangkatan SMAS, yang berkesan walaupun pada kulit padat, adalah berkesan. Kesannya memberi kesan bukan sahaja pada kulit, tetapi juga platysma itu sendiri, iaitu, nada normal otot ini kembali, kulit berlebihan dikeluarkan, dan selebihnya dilicinkan. Kesannya amat ketara pada kulit perkamen.

pengisi

Dengan memperkenalkan pengisi, cincin Venus disesuaikan dengan seluruh kulit, garis halus dan kedutan terlicin. Pada masa yang sama, pengisi mengandungi asid hyaluronik, yang memastikan penghidratan dan peremajaan yang mendalam. Pengisi secara beransur-ansur larut, dan kesannya bertahan sehingga 14 bulan.

bioboost

Dengan memperkenalkan penggalak kulit yang mengandungi asid hyaluronik, rangka kerja sokongan terbentuk di bawah kulit. Bahan-bahan ini mempunyai ketumpatan yang tinggi, jadi hasilnya disimpan untuk masa yang lama. Kedutan kecil hilang, kulit menjadi tegang.

pengangkatan plasma

Kaedah suntikan yang memperkenalkan bahan khas yang direka khusus untuk kulit kering. Mereka meningkatkan keanjalan, merangsang pertumbuhan semula, dengan ketara mengurangkan keterukan kedutan. Dua prosedur disyorkan.

Biorevitalisasi leher dan décolleté

Semasa biorevitalisasi, persediaan berasaskan asid hyaluronik dimasukkan ke dalam cincin Venus. Mereka memulihkan tona, mengurangkan kedutan, menghilangkan kelonggaran kulit dan memulihkan keseimbangan air-garam.

terapi botulinum

Botox, Dysport atau ubat lain berdasarkan toksin botulinum jenis A disuntik ke dalam cincin Venus. Prosedur ini disyorkan untuk hipertonia otot leher, yang menyebabkan kedutan dan garis halus. Selepas prosedur, otot "tenang" dan kulit dilicinkan.

Peremajaan leher dan belahan di rumah

Adalah penting untuk mendandan dengan topeng berminyak dan memampatkan kerana terdapat sedikit kelenjar sebum di kawasan ini.

Kami melembapkan kain kasa dalam minyak zaitun yang dipanaskan, bungkusnya di leher dan belahan, tutup dengan filem dan selendang hangat di atas. Kami berhenti kira-kira sejam.

Mampat kentang tumbuk mempunyai kesan yang baik. Tumbuk kentang yang telah direbus, masukkan minyak (zaitun, bijan atau badam). Kami menggunakan puri pada kain kasa, balut di leher dan pada décolleté, tutup dengan kerajang dan letakkan selendang hangat di atasnya. Kami berhenti kira-kira sejam.

Kentang menyuburkan dengan baik dan mencerahkan kulit sedikit. Anda boleh menambah beberapa titis minyak pati seperti lemon.

Kontraindikasi untuk memampatkan dan balut leher adalah penyakit tiroid.

Resipi krim leher dan décolleté

Resipinya mudah, tetapi kesannya sangat menakjubkan!

  • Ambil 100 gr krim masam lemak. Lagi gemuk lagi bagus. Mungkin juga desa.
  • Sapu krim masam dengan kuning telur.
  • Tambah 1 sudu kecil. vodka atau cologne.
  • Dari campuran yang dihasilkan, perah jus setengah lemon dan parut timun segar kecil.
  • Biarkan campuran yang dihasilkan di dalam peti sejuk selama beberapa hari.

Jangan lupa bahawa krim harus disimpan di dalam peti sejuk dalam balang tertutup. Anda perlu mendapatkan krim dengan sudu bersih yang berasingan supaya ia tidak merosot. Krim ini juga bagus kerana ia mencerahkan kulit.

Sesiapa yang menggunakannya seumur hidup akan terhindar dari bintik-bintik penuaan coklat di muka dan leher, kerana. Jus lemon dan timun mempunyai sifat pelunturan.

Kulit di leher lebih cepat tua daripada di muka. Pertama, ia lebih nipis dan hampir tiada tisu lemak di atasnya, jadi ia cepat berkedut, berubah bentuk atau meregang. Keterukan berlaku disebabkan oleh otot-otot hiperspasmodik pada leher dan bahu, dengan usia platysma mengering dan kulit tergantung pada leher dengan "tali".

Umur juga ditunjukkan oleh apa yang dipanggil "cincin Venus" - stretch mark, yang dengan usia terlalu membesar lipatan kendur. Sebab-sebab untuk ini boleh menjadi keturunan, serta tabiat - membaca berbaring, tidur di atas bantal yang tinggi , apabila leher pecah dan hipertonia otot leher boleh berlaku.

Tambah di sini: postur yang salah, gaya hidup yang tidak aktif, berat badan berlebihan, dan di sini anda mempunyai pembentukan dagu kedua dan kedutan pada leher.

Prosedur "Rumah" - melekatkan leher

Ia dijalankan seperti berikut - sebelum tidur, krim berkhasiat digunakan pada leher, dan kemudian - putih telur. Topeng tidak perlu dicuci. Adalah disyorkan untuk melakukan gluing setiap hari selama sebulan.

Basuh dengan oatmeal

Oatmeal mengandungi beta-glukan, kalium, natrium, kalsium, besi, magnesium, zink, fosforus, vitamin B1, B2, PP, E. . . dan ini bukan senarai keseluruhan sifat bergunanya. Basuh harian dengan oatmeal menjadikan kulit lebih licin dan selembut baldu.

Untuk melakukan ini, anda perlu: ambil segenggam oat biasa, anda boleh mengisar sedikit dalam pengisar kopi atau melalui penggiling daging. Kami mengambil jisim yang terhasil atau hanya mengelupas ke dalam cam dan menggantikannya di bawah air selama kira-kira 20 saat.

Kemudian gosokkan bubur dengan sangat lembut, tanpa menggaru kulit, pada muka, leher dan décolleté anda selama 2-3 minit. Cukup lumurkan kawasan berhampiran mata dengan bubur dan bilas tanpa menggosok. Basuh muka anda (décolleté, leher) dengan air dan kemudian, seperti yang biasa anda lakukan: tonik, krim . . . Mudah dan tidak rumit! Kebenaran? Kesannya tidak akan membuatkan anda menunggu lama.

Topeng meremajakan untuk zon décolleté

Anda perlu:

  • ½ oren sederhana;
  • 2 sudu kecil minyak sayuran (jika kulit berminyak dan terdedah kepada jerawat, lebih baik menggunakan minyak zaitun atau biji anggur);
  • 2 sudu besar. sudu keju kotej (untuk kulit berminyak lebih baik mengambil keju kotej rendah lemak);
  • ½ sudu teh garam laut yang dikisar halus.

Pukul mentega dengan keju kotej dan garam sehingga rata. Kemudian masukkan jus setengah oren dan gaul sebati lagi. Sapukan topeng siap untuk membersihkan kulit, biarkan selama 20 minit dan kemudian bilas dengan air suam.

Topeng pejal untuk kawasan décolleté

Anda perlu:

  • 1 biji putih telur
  • 1 sudu teh minyak sayuran
  • ½ lemon sederhana.

Seperti dalam kes sebelum ini, jika anda mempunyai kulit berminyak, lebih baik untuk mengambil minyak zaitun atau minyak biji anggur untuk topeng.

Pukul protein dengan jus setengah limau dan tambah minyak. Campur semua. Untuk meningkatkan kesan, anda juga boleh menambah segelintir garam laut atau garam meja.

Sapukan topeng siap untuk membersihkan kulit dada dan leher, tahan selama 10-15 minit dan bilas dengan air suam. Kemudian sapu kulit payudara dengan teh hijau sejuk dengan beberapa titis jus lemon. Kiub teh hijau ais dengan lemon juga boleh digunakan.

Tiga topeng mudah untuk décolleté

  • 1. Campurkan satu sudu keju kotej dengan 1 sudu besar. satu sudu krim berkhasiat.
  • Lubricate bahu dan bahagian atas dada dengan krim masam, kefir, whey atau yogurt biasa.
  • Lap kulit dengan air cair (1: 1), jus lemon atau sepotong limau gedang (oren).
  • Basuh topeng selepas 15-20 minit.

Losyen penyegar untuk kulit décolleté

Untuk penyerapan teh hijau yang kuat (2 sachet setiap 1 gelas air), tambah 2 sudu besar. sudu besar lemon, limau gedang, atau jus oren yang baru diperah.

Simpan losyen yang disediakan di dalam peti sejuk selama 10-12 hari dan gunakan 1-2 kali sehari. Losyen juga boleh diisi dalam botol semburan dan disembur dengan murah hati ke dada, leher dan bahu. Kemudian pastikan anda menggunakan krim pada kulit leher.

Untuk mendapatkan leher yang cantik tinggi, anda perlu melakukan senaman, urutan dan teknik menghilangkan kedutan dan 2 dagu serta menyingkirkan segala masalah yang diterangkan sebaik sahaja ia muncul.